موسسه حقوقی دادآرمان

سامانه مسیر طلاق از سوی قوه قضاییه به منظور تشکیل پرونده و اخذ نوبت مشاوره برای دعاوی حقوقی از جمله دعاوی طلاق راه اندازی شده است. متقاضیان جهت دریافت نوبت آنلاین، تشکیل پرونده و ثبت درخواست مشاوره، باید در سایت masir.23055.ir ثبت نام کنند.

طلاق در ایران

به گفته مهدی رضوی بهترین وکیل طلاق در شمال تهران، امروزه به دلیل افزایش طلاق و سایر دعاوی مرتبط با آن مانند طلاق غیابی، استرداد جهیزیه، حضانت و حق ملاقات با فرزند، افزایش یا کاهش مدت ملاقات فرزند، مطالبه مهریه و غیره، طلاق از جمله مهمترین دعاوی خانواده بشمار می رود.

طلاق به معنی پایان قانونی ازدواج و جدا شدن زوجین از یکدیگر و از بین رفتن رابطه زوجیت بین زن و شوهر است و در پی آن حقوق و تکالیف متقابلی که بین زوجین در هنگام عقد نکاح وجود داشته از میان می ‌رود.

 طلاق جزو ایقاعات است، چرا که طبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی، مرد حق طلاق دارد و طلاق به صورت یک طرفه از طرف مرد انجام می شود.

اینستاگرام طلاق موسسه حقوقی دادآرمان

در صورتی که زن و مرد بخواهند طلاق بگیرند باید ابتدا برای ثبت دادخواست طلاق اقدام کنند تا درخواست زن یا مرد برای طلاق در دادگاه بررسی شود و سپس دادگاه در این خصوص رأی مقتضی صادر نماید.

طلاق در ایران انواع مختلفی دارد و براساس اینکه چه کسی تقاضای طلاق دارد و دادخواست طلاق را به دادگاه خانواده تقدیم می کند، طلاق به دو دسته کلی تقسیم می شود:

  1. طلاق یک طرفه: در طلاق یک طرفه فقط یکی از زوجین تصمیم به طلاق دارد و می خواهد از همسر خود جدا شود، از این رو طلاق یک طرفه ممکن است از طرف مرد یا زن مطرح شود.
  2. طلاق توافقی: در طلاق توافقی زن و شوهر هر دو برای طلاق توافق دارند و می خواهند با طلاق به زندگی مشترک خود پایان دهند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع طلاق در ایران مانند طلاق رجعی (طلاق از طرف مرد)، طلاق خلع (طلاق از طرف زن)، طلاق مبارات (طلاق توافقی)، طلاق بائن و… و اطلاع از حقوق زوجین در هر یک از انواع طلاق، ما به متقاضیان  ۱۰ تا از بهترین وکیل طلاق را از جمله مهـدی رضـوی را جهت دریافت مشاوره و وکالت، معرفی می کنیم.

طلاق از طرف مرد

طبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی مرد حق طلاق دارد و می تواند بدون داشتن هیچ دلیل موجهی زن خود را طلاق دهد، از این رو طلاق دادن زن بدون دلیل نیز امکان پذیر است و باید بدانید که مهمترین شرط طلاق از طرف مرد، پرداخت حقوق مالی زوجه است، یعنی در صورتی که مرد دادخواست طلاق را به دادگاه خانواده تقدیم کند، دادگاه در خصوص حقوق مالی زوجه که مهریه، نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت یا نحله، تنصیف اموال زوج و میزان آن، نفقه ایام گذشته (در صورت نیاز) و استرداد جهیزیه است، تعیین تکلیف می کند، همچنین دادگاه در مورد مسائل غیرمالی طلاق نیز مانند حق ملاقات فرزند, حضانت فرزند پس از طلاق تصمیم گیری می کند، سپس رأی طلاق را صادر می کند.

طبق قانون مرد می تواند زن خود را حتی بدون داشتن دلیل موجه طلاق دهد، اما دلایل طلاق از طرف مردان از این رو اهمیت دارد، که اگر مرد بخواهد زن خود را با دلیل موجه طلاق دهد در برخی حقوق زوجه تغییراتی ایجاد می شود، مثلا در صورتی که طلاق به دلیل نشوز زوجه باشد تنصیف اموال زوج در طلاق به او تعلق نمی گیرد.

طلاق از طرف زن

همان طور که گفته شد، طلاق انواع مختلفی دارد و طلاق از طرف زن یکی از پیچیده ترین و دشوارترین نوع طلاق است، چرا که زن حق طلاق ندارد و باید برای طلاق دلایل محکمه پسندی داشته باشد و مهمتر اینکه بتواند دلایل خود را برای طلاق با ارائه مدارک کافی اثبات نماید، در غیر این صورت درخواست او برای طلاق از سوی دادگاه رد خواهد شد.

طبق ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی، یکی از موجبات طلاق از طرف زن به دلیل عسر و حرج می باشد. براساس ماده ۱۱۳۰، در صورتی که دوام زوجیت موجب عسر و حرج زوجه باشد، وی می تواند به حاکم شرع مراجعه و تقاضای طلاق نماید. طبق تبصره ی این ماده، عسر و حرج عبارت است از به وجود آمدن وضعیتی که ادامه ی زندگی را برای زوجه با مشقت همراه ساخته و تحمل آن برای زوجه مشکل باشد، مانند طلاق زن به دلیل ضرب و شتم (با استناد به برگه پزشکی قانونی و صورتجلسه پلیس)، طلاق به دلیل اعتیاد زیان آور مرد به مواد مخدر یا مشروبات الکلی یا هر نوع اعتیاد مخرب دیگر، طلاق زن به دلیل محکومیت کیفری زوج بیش از پنج سال، طلاق به دلیل ترک انفاق و عدم پرداخت نفقه زمان گذشته و جاری، طلاق زن به دلیل غیبت مرد و مفقودالاثر بودن وی، طلاق به دلیل توهین و فحاشی مرد و… از جمله مصادیق عسر و حرج و طلاق از طرف زن هستند.

اینستاگرام مهدی رضوی- مدیر موسسه حقوقی دادآرمان

از دیگر دلایل موجه برای طلاق زن، شروط دوازده گانه عقدنامه است که در صورت وجود هر یک از شروط مطرح شده در عقدنامه، زن می تواند در صورت اثبات آن، از دادگاه خانواده تقاضای طلاق نماید، مانند طلاق از طرف زن به دلیل عقیم بودن مرد با استناد به بند ده عقدنامه، طلاق به دلیل ترک انفاق و عدم پرداخت نفقه زمان گذشته و جاری، طلاق به دلیل ازدواج مجدد مرد و…

با توجه به پیچیدگی های طلاق از طرف زن و اثبات دلایل طلاق، بهترین راهکار برای طرح دادخواست طلاق و پیگیری پرونده در دادگاه بدون اطاله ی دادرسی و سردرگمی در دادگاه، وکالت دادن به یک وکیل طلاق با تجربه است، از این رو موسسه حقوقی دادآرمان، شماره تلفن وکیل خانم در تهران را در اختیار شما قرار می دهد تا با دریافت مشاوره در این زمینه در کوتاه ترین زمان، بهترین نتیجه را بگیری.

سامانه مسیر چیست؟

به گفته ی بهترین وکیل طلاق در غرب تهران، زوجینی که قصد دارند برای طلاق اقدام کنند، قبل از ثبت دادخواست طلاق و رسیدگی به پرونده طلاق باید ابتدا به منظور ایجاد صلح و سازش در ۵ جلسه ۱ ساعته مشاوره پیش از طلاق شرکت کنند. برای شرکت در جلسات مشاوره طلاق متقاضیان باید ابتدا اقدام به ثبت نام و دریافت نوبت آنلاین از سامانه مسیر بنمایند.

سامانه مسیر (مشاوره ساختن یک راه) به آدرس masir.23055.ir  از سوی قوه قضاییه به منظور تشکیل پرونده و اخذ نوبت مشاوره برای دعاوی حقوقی از جمله طلاق راه اندازی شده است، از این رو برای دریافت نوبت مشاوره باید در سامانه مسیر ثبت نام کنند.

سایت مسیر، سامانه مشاوره خانواده قوه قضائیه است و در خصوص دعاوی حقوقی و خانوادگی مانند طلاق (طلاق توافقی، طلاق از طرف زن، طلاق از طرف مرد)، مطالبه نفقه، استرداد جهیزیه و غیره که نیاز به اخذ نظر مشاور می باشد، کاربرد دارد. متقاضیان از طریق سامانه مسیر، تشکیل پرونده داده و به صورت آنلاین، وقت مشاوره دریافت می کنند.

همچنین متقاضیانی پرونده قضایی ندارند و در خصوص موضوعات مختلف، نیازمند دریافت مشاوره هستند می توانند با مراجعه به سایت مسیر و ثبت نام پس از تشکیل پرونده، به صورت آنلاین وقت مشاوره دریافت کنند.

هزینه دریافت نوبت مشاوره در سامانه مسیر

متقاضیانی که برای دریافت نوبت مشاوره طلاق یا موضوعات دیگر در سامانه مسیر، ثبت نام می کنند، باید هزینه تشکیل پرونده و حق مشاوره جلسه ی اول را مطابق تعرفه اعلام شده از سوی قوه قضاییه، را پرداخت کنند که این هزینه از طریق درگاه های پرداخت الکترونیک، قابل پرداخت می باشد؛ سپس حق مشاوره جلسات بعد پیش از برگزاری جلسه و در هنگام تعیین وقت مشاوره در سامانه مسیر، قابل پرداخت خواهد بود. همچنین باید بدانید در صورتی که پس از تعیین وقت مشاوره در سامانه مسیر و پرداخت هزینه ی آن، در جلسه مشاوره شرکت نکنید، در صورت عدم حضور در جلسه مشاوره، هزینه مشاوره به متقاضی مسترد نخواهد شد.

جهت دریافت مشاوره حقوقی غیرحضوری (آنلاین یا تلفنی : ۰۲۱۲۲۹۰۴۸۷۳ -۰۲۱۲۲۹۰۴۸۷۴) در خصوص دعاوی طلاق می توانید از طریق پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی (پیج اینستاگرام بهترین وکیل ایران، کانال حقوقی تلگرام، کانال حقوقی روبیکا، کانال حقوقی ویسگون … ) با بهترین وکیل طلاق تضمینی تهران و ایران در ارتباط باشید…

تماس با موسـسه حقوقی دادآرمان

شرکت در جلسات مشاوره طلاق

مهدی رضوی وکیل آنلاین طلاق در خصوص جلسات مشاوره طلاق می گوید: در صورتی که به منظور ثبت دادخواست طلاق و دریافت وقت مشاوره پیش از طلاق در سامانه مسیر طلاق ثبت نام می کنید باید بدانید، پیش از ثبت دادخواست طلاق و رسیدگی پرونده طلاق در دادگاه خانواده، زوجین باید جلسات مشاوره پیش از طلاق شرکت کنند.

هر یک از زوجین که متقاضی طلاق است، باید برای دریافت وقت مشاوره پیش از طلاق در سامانه مسیر ثبت نام کند. پس از ثبت درخواست وقت مشاوره، درخواست وی به یکی از مراکز مشاوره خانواده در امر ایجاد صلح و سازش بین زوجین ارجاع می شود. پس از مشاوره تلفنی به منظور دریافت اطلاعات و انجام هماهنگی ‌های لازم، با توجه به نوع درخواست طلاق یعنی طلاق توافقی، طلاق از طرف زن و یا طلاق از طرف مرد، زوجین باید در ۵ جلسه مشاوره ۱ ساعته شرکت کنند.

حداقل فاصله جلسات مشاوره، ۷ روز و حداکثر فاصله جلسات ۶۰ روز می باشد. در صورتی که زوجین به طور کامل در ۵ جلسه مشاوره شرکت نکنند و یا در جلسات بعدی، بعد از ۶۰ روز از مشاوره قبلی، که به آن اشاره شد، شرکت نکنند، عدم حضور در جلسات مشاوره به منزله انصراف، تلقی می شود و متقاضی برای ثبت دادخواست طلاق باید، دوباره، روند شرکت در جلسات مشاوره پیش از طلاق را طی کند.

مشاوره واتساپ موسسه حقوقی دادآرمان

در خصوص شرکت در جلسات مشاوره پیش از طلاق باید به این نکته اشاره کنیم، فقط زوجین، می توانند در جلسات مشاوره پیش از طلاق، شرکت کنند و شرکت افراد دیگر، مانند وکیل یا آشنایان و بستگان زوجین، به جای متقاضی (زوج یا زوجه) امکانپذیر نمی باشد، همچنین باید بدانید در طلاق توافقی، حضور زوج و زوجه، هر دو در جلسات مشاوره پیش از طلاق الزامی است، اما در طلاق یک طرفه، فقط حضور متقاضی طلاق یعنی زوج یا زوجه که درخواست دهنده ی طلاق است، کافی می باشد.

پس از پایان جلسات مشاوره مسئول مرکز، گزارش نهایی خود را تنظیم کرده و در صورت عدم سازش میان زوجین، گواهی عدم سازش به مرجع مربوطه ارسال می‌ شود.

ثبت نام در سامانه مسیر طلاق

به گفته ی بهترین وکیل طلاق در شرق تهران ثبت نام در سامانه مسیر به ترتیب زیر می باشد:

  • ابتدا باید به سامانه مسیر به آدرس 23055.ir  مراجعه کنید.
  • پس از ورود به سامانه باید کدملی و شماره همراه خود را وارد کنید. اگر از اتباع هستید باید شماره اتباع و شماره همراه خود را وارد کنید. اتباع خارجی، قبل از درج کد اتباع، باید، گزینه “اینجا”، در عبارت “چنانچه از اتباع غیرایرانی هستید، اینجا، کلیک کنید”، را کلیک کرده تا کادر کد ملی، به کد اتباع، تغییر یابد، سپس شماره اتباع را وارد کنند.
  • در این مرحله باید تیک مربوط به قبول قوانین را انتخاب کرده و روی گزینه دریافت کد ورود به سامانه مسیر را کلیک کنید.
  • پس از وارد کردن کد امنیتی می توانید وارد پنل کاربری خود در سامانه مسیر طلاق شوید.
  • در این مرحله باید پس از ورود به پنل کاربری خود اطلاعات شخصی مانند نام و نام خانوادگی، نام پدر و سایر اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.
  • سپس نوع درخواست (موضوعی که در خصوص آن قصد دریافت مشاوره دارید)، شهر و استان و الویت خود را برای مشاوره وارد کنید.
  • برای پرداخت هزینه تشکیل پرونده، گزینه ثبت وپرداخت را انتخاب کنید تا به درگاه های الکترونیکی پرداخت، هدایت شوید.
  • اطلاعات تکیملی همسر و فرزندان از قبیل نام و نام خانواگی و نام پدر را وارد کنید و اگر فرزند ندارید به مرحله بعد بروید.
  • در این مرحله اطلاعاتی نظیر تاریخ ازدواج، سابقه ازدواج قبلی و غیره را وارد کرده، سپس گزینه تکمیل ثبت نام را انتخاب کنید.
  • دریافت شماره پرونده که می توانید با استفاده از آن پرونده خود را پیگیری کنید.

دریافت نوبت مشاوره در سامانه مسیر طلاق

مراحل دریافت نوبت مشاوره پیش از طلاق در سامانه مسیر طلاق به ترتیب زیر می باشد:

  • برای دریافت نوبت مشاوره باید ابتدا در سامانه مسیر ثبت نام و تشکیل پرونده بدهید.
  • پس از ثبت نام با وارد کردن کدملی یا کد اتباع و شماره همراه خود می توانید به پنل کاربری خود در سامانه مسیر وارد شود.
  • بعد از ورود به پورتال شخصی باید گزینه درخواست های من را کلیک کنید.
  • گزینه ثبت درخواست جدید را کلیک کنید.
  • در این مرحله باید تاریخ و ساعت جلسه مشاوره مورد نظر را از بین زمان های موجود و در دسترس، انتخاب و مراحل نوبت دهی آنلاین را تکمیل کنید.

نحوه پیگیری درخواست ها در سامانه مسیر طلاق

  • برای پیگیری درخواست خود در سامانه مسیر باید ابتدا وارد پنل کاربری خود شوید و گزینه “برنامه جلسات” را کلیک کنید و به این صورت وضعیت پرونده خود را رهگیری کنید، همچنین در این صفحه می توانید درخواست جلسه جدید را نیز ثبت کنید.
  • اگر بخواهید وضعیت درخواست های خود را به صورت کلی، مشاهده کنید، باید پس از ورود به پنل کاربری گزینه “درخواست های من” را کلیک کنید. با انتخاب این گزینه به صفحه ای هدایت می شوید که کلیه درخواست های ثبت شده شما و وضعیت آنها قابل مشاهده است.
تماس با موسـسه حقوقی دادآرمان

کلام آخر

با توجه به آنچه در خصوص تقدیم دادخواست و رسیدگی پرونده طلاق در دادگاه خانواده گفته شد، اکنون می دانیم پیگیری پرونده طلاق در هر مرحله از دادرسی و اعتراض به آرای صادره نیازمند دانش حقوقی و آگاهی از قوانین و رویه دادگاه ها (دادگاه بدوی و تجدیدنظر) در رسیدگی به دادخواست طلاق و دعاوی مرتبط با آن است، از این رو برای موفقیت در پرونده طلاق در هر مرحله از دادرسی نیاز به حضور یک وکیل طلاق با تجربه و کاردان ضروری می باشد.

دکتر مهدی رضوی وکیل موسسه حقوقی دادآرمان، وکیل پایه یک دادگستری است که در کلیه دعاوی خانواده از جمله دعاوی طلاق، حضانت فرزند، مطالبه مهریه و سایر حقوق مالی زن و… و همچنین تمام مراحل دادرسی اعم از بدوی، واخواهی، تجدیدنظرخواهی، فرجام خواهی و اعاده دادرسی، واخواهی فعالیت و قبول وکالت می نماید. با دریافت مشاوره حقوقی حضوری و وکالت دادن به یکی از وکلای موسسه حقوقی دادآرمان از جمله مهدی رضوی بهترین وکیل پایه یک دادگستری (وکیل طلاق، وکیل طلاق توافقی، وکیل مهریه و…) می توانید بدون اطاله دادرسی و سردرگمی در دادگاه برای ثبت دادخواست و پیگیری پرونده طلاق در دادگاه از حقوق خود دفاع کرده و با حضور وکیل پایه یک دادگستری تهران در پرونده خود بهترین نتیجه را دریافت کنید.

همچنین می توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی آنلاین از وکیل آنلاین طلاق از طریق کانال حقوقی تلگرام با ما در ارتباط باشید…

علاوه بر دریافت مشاوره ی آنلاین از وکیل آنلاین به صورت غیرحضوری از طریق پیام رسان های داخلی و خارجی می توانید جهت مشاوره تلفنی (۰۲۱۲۲۹۰۴۸۷۳ – ۰۲۱۲۲۹۰۴۸۷۴) با شماره وکیل حقوقی موسسه حقوقی دادآرمان در ارتباط باشید تا ضمن برخورداری از کاملترین مشاوره تلفنی در خصوص طلاق و دعاوی مرتبط با آن از جمله مطالبه مهریه در طلاق غیابی، مطالبه نفقه معوقه، استرداد جهیزیه و… بهترین نتیجه را کسب نمایید. 

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان  

·        خدمات موسسه حقوقی دادآرمان 

·        وکیل آنلاین 

·        مشاوره حقوقی حضوری 

·        وکیل طلاق 

·        وکیل مهریه 

·        وکیل طلاق توافقی 

·        وکیل ارث 

·        وکیل ملکی 

·        وکیل ملکی آنلاین 

·        امور مهاجرت 

·        انواع جرائم کیفری 

·        وکیل مواد مخدر 

·        وکیل رابطه نامشروع  

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی 

02122904873    -      02122904874 

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 – 

سامانه مسیر طلاق از سوی قوه قضاییه به منظور تشکیل پرونده و اخذ نوبت مشاوره برای دعاوی حقوقی از جمله دعاوی طلاق راه اندازی شده است. متقاضیان جهت دریافت نوبت آنلاین، تشکیل پرونده و ثبت درخواست مشاوره، باید در سایتmasir.23055.ir  ثبت نام کنند.

  دعاوی خانواده