موسسه حقوقی دادآرمان

دادگاه تجدیدنظر استان، طبق ماده ۲۰ قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب به منظور تجدیدنظر در آرای دادگاه‌ های عمومی و انقلاب در مرکز هر استان به تعداد مورد نیاز مرکب از یک نفر رییس و‌ دو عضو مستشار تشکیل می ‌شود.

تجدیدنظرخواهی چیست؟

تجدیدنظرخواهی، اعتراض به رای صادره از سوی دادگاه بدوی (نخستین) است. اصل بر این است که همه آرای صادره از مراجع قضایی قطعی و غیر قابل تجدیدنظرخواهی هستند، جز در مواردی که قانون امکان تجدیدنظر خواهی از آنها را پیش بینی کرده است.

دادگاه تجدیدنظر از همان اختیاراتی که دادگاه بدوی دارا است برخوردار می‌ باشد، یعنی هم نسبت به امور موضوعی و هم نسبت به امور حکمی رسیدگی و قضات است. همچنین تجدیدنظر خواهی روشی اصلاحی تلقی می‌ گردد و از نظر سلسله مراتب قضایی، مرجع تجدیدنظر، مرجعی عالی محسوب می ‌شود.

طبق ماده ۳۵۶ قانون آیین دادرسی مدنی، مقرراتی که در دادرسی بدوی رعایت می ‌شود در مرحله تجدیدنظر نیز جاری است مگر اینکه به موجب قانون ترتیب دیگری مقرر شده باشد.

طبق ماده ۳۴۹ قانون آیین دادرسی مدنی، مرجع تجدیدنظر فقط به آنچه که مورد تجدیدنظرخواهی است و در مرحله نخستین مورد حکم قرار گرفته رسیدگی می‌ نماید. همچنین به گفته ی مهدی رضوی وکیل تجدیدنظرخواهی طبق ماده ۳۶۲ قانون آیین دادرسی مدنی، ادعای جدید در مرحله تجدیدنظر مسموع نخواهد بود.

چنانچه رای صادره از سوی دادگاه بدوی حضوری باشد، تنها راه اعتراض به رای صادره تجدیدنظرخواهی است و اگر رای صادره غیابی باشد راه اعتراض به آن واخواهی از رای غیابی است.

همچنین در خصوص احتمال تغییر رای در دادگاه تجدیدنظر باید گفت، طبق ماده ۳۵۸ قانون آیین دادرسی مدنی هرگاه دادگاه تجدیدنظر ادعای تجدیدنظرخواه را برای اعتراض به رای صادره از دادگاه بدوی موجه تشخیص دهد، رای دادگاه بدوی را نقض کرده و رای مقتضی صادر می ‌نماید، در غیر این صورت با رد درخواست و تأیید رای، پرونده را به دادگاه بدوی اعاده خواهد کرد.

مرجع رسیدگی به تجدیدنظرخواهی

طبق ماده ۳۳۴ قانون آیین دادرسی مدنی، مرجع رسیدگی به تجدیدنظرخواهی از آرای دادگاه های عمومی و انقلاب هر حوزه ای، دادگاه تجدیدنظر مرکز همان استان است. دادگاه های تجدیدنظر، به منظور رسیدگی به آرای قابل تجدیدنظرخواهی در امور حقوقی و کیفری و رسیدگی ماهوی به پرونده ها است که مورد اعتراض تجدیدنظرخواه قرار گرفته است.

‌همچنین طبق ماده ۲۰ قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب به منظور تجدیدنظر در آراء دادگاه‌ های عمومی و انقلاب در مرکز هر استان دادگاه تجدید نظر به تعداد مورد نیاز مرکب از یک نفر رییس و‌ دو عضو مستشار تشکیل می ‌شود. جلسه دادگاه با حضور دو نفر عضو رسمیت یافته پس از رسیدگی ماهوی رای اکثریت که به وسیله رییس یا عضو ‌مستشار انشاء می‌ شود قطعی و لازم ‌الاجرا خواهد بود.

طبق تبصره ۷ ماده ۲۰، در شهرستان مرکز استان، رییس کل دادگستری استان رییس شعبه اول‌ دادگاه تجدیدنظر استان می ‌باشد و رییس شعبه اول دادگاه های عمومی مرکز استان رییس ‌کل دادگاه های آن شهرستان خواهد بود و در غیر مرکز استان رییس هر حوزه قضایی، ‌رییس شعبه اول دادگاه عمومی آن حوزه قضایی است.

براساس ماده ۲۱ قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب مرجع تجدیدنظر آرای قابل تجدیدنظرخواهی دادگاه های عمومی حقوقی و‌ جزایی و انقلاب، دادگاه تجدیدنظر استانی است که آن دادگاه ها در حوزه قضایی آن استان ‌قرار دارند. آرای دادگاه های کیفری استان و آن دسته از آرای دادگاه های تجدیدنظر استان که‌ قابل فرجام باشد ظرف مهلت مقرر برای تجدیدنظرخواهی، قابل فرجام در دیوان عالی‌ کشور است.

اگر برای تنظیم لایحه تجدیدنظرخواهی از رای مهریه دنبال یه وکیل خوب هستی موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل تجدیدنظرخواهی از رای مهریه را به شما معرفی می کند. همچنین می توانید از طریق کانال حقوقی تلگرام و سایر پیام رسان ها با بهترین وکیل مهریه (وکیل آنلاین مهریه، بهترین وکیل مهریه در شرق تهران، وکیل مهریه در غرب تهران، مشاوره از وکیل مهریه در اجرای ثبت، وکیل مهریه در شمال تهران) در ارتباط باشید.

مقدمات رسیدگی در دادگاه تجدیدنظر

وکیل پایه یک دادگستری تهران ادامه می دهد: طبق ماده ۲۸ قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب، همچنین ماده ۳۳۹ قانون آیین دادرسی مدنی، متقاضی تجدیدنظر باید دادخواست و یا درخواست خود را ظرف مهلت مقرر به دفتر دادگاه صادرکننده رای و یا دفتر بازداشتگاهی که در‌آن جا توقیف شده است تسلیم نماید.

‌مدیر دفتر دادگاه یا بازداشتگاه باید بلافاصله آن را ثبت و رسیدی مشتمل بر نام متقاضی و طرف دعوی و تاریخ تسلیم و ذکر شماره ثبت به تقدیم‌ کننده‌ بدهد و در روی کلیه برگه ای دادخواست یا درخواست تجدیدنظر همان تاریخ را قید نماید. این تاریخ، تاریخ تجدید نظرخواهی محسوب می‌ گردد.

‌دفتر بازداشتگاه مکلف است که پس از ثبت تقاضای تجدیدنظر بلافاصله آن را به دادگاه صادرکننده رای ارسال نماید دفتر دادگاه صادرکننده رای در‌ صورتی که تقاضای تجدیدنظر در مهلت قانونی باشد پس از تکمیل پرونده بلافاصله آن را به مرجع تجدیدنظر ارسال می‌ دارد.

‌براساس تبصره ۲ ماده ۳۳۹ قانون آیین دادرسی مدنی، در صورتی که دادخواست خارج از مهلت داده شود و یا در مهلت قانونی رفع نقص نگردد، به موجب قرار دادگاه صادرکننده رای بدوی ‌رد می‌ شود. این قرار ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ در مرجع تجدیدنظر قابل اعتراض است، رای دادگاه تجدیدنظر قطعی است.

‌تبصره ۳ – دادگاه باید ذیل رای خود، قابل تجدیدنظر بودن یا نبودن رای و مرجع تجدیدنظر آن را معین نماید. این امر مانع از آن نخواهد بود که اگر ‌رای دادگاه قابل تجدیدنظر بوده و دادگاه آن را قطعی اعلام کند، هر یک از طرفین درخواست تجدیدنظر نمایند.

متقاضیان می توانند جهت تنظیم لایحه تجدیدنظرخواهی از رای طلاق با وکلای دپارتمان خانواده موسسه حقوقی دادآرمان و بهترین وکیل طلاق در غرب تهران در ارتباط باشند، همچنین استفاده از مشاوره های حضوری، تلفنی و آنلاین با وکیل طلاق در شرق تهران جهت تنظیم و نگارش لایحه تجدیدنظر طلاق می تواند شما را به کسب بهترین نتیجه نزدیک نماید….

تقدیم دادخواست به دادگاه تجدیدنظر

به استناد ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی مدنی، شروع رسیدگی در دادگاه (دادگاه بدوی و دادگاه تجدیدنظر) مستلزم تقدیم دادخواست می ‌باشد، از این رو تجدیدنظرخواه برای اعتراض به رای بدوی ابتدا باید دادخواست تجدیدنظر را مطابق با مقررات قانونی، تنظیم و به دادگاه تجدیدنظر تقدیم نماید.

براساس ماده ۳۴۱ این قانون، در دادخواست تجدیدنظرخواهی باید نکات زیر قید شود:

  1. نام و نام خانوادگی و اقامتگاه و سایر مشخصات تجدیدنظرخواه و وکیل او در صورتی که دادخواست را وکیل داده باشد.
  2. نام و نام خانوادگی، اقامتگاه و سایر مشخصات تجدیدنظرخوانده.
  3. حکم یا قراری که از آن درخواست تجدیدنظر شده است.
  4. دادگاه صادر کننده رای
  5. تاریخ ابلاغ رای
  6. دلایل تجدیدنظرخواهی

طبق ماده ۳۴۲، هرگاه دادخواست دهنده عنوان قیمومت یا ولایت یا وصایت یا وکالت یا مدیریت شرکت و امثال آن را داشته باشد، باید رونوشت یا‌ تصویر سندی را که مثبت سمت او می ‌باشد، پیوست دادخواست نماید و طبق ماده ۳۴۳، دادخواست و برگه ای پیوست آن باید در دو نسخه و در صورت متعدد بودن طرف به‌ تعداد آنها به علاوه یک نسخه باشد.

همچنین اگر مشخصات تجدیدنظرخواه در دادخواست معین نشده و معلوم نباشد که دادخواست دهنده چه کسی می ‌باشد یا اقامتگاه او معلوم ‌نباشد و قبل از انقضای مهلت، دادخواست تکمیل یا تجدید نشود، پس از انقضای مهلت، طبق ماده ۳۴۵ قانون آیین دادرسی مدنی، دادخواست یادشده به ‌موجب قرار دادگاهی که دادخواست را‌ دریافت نموده رد می‌ گردد. این قرار نسبت به اصحاب دعوا ظرف ده روز از تاریخ الصاق به دیوار دادگاه قابل اعتراض در دادگاه تجدیدنظر، خواهد بود.

جهت دریافت مشاوره از بهترین وکیل آنلاین تجدیدنظرخواهی می توانید از طریق پیام رسان ها مانند واتساپ (وکیل آنلاین واتساپ)، اینستاگرام، یوتوب، ویسگون، روبیکا و تلگرام (وکیل آنلاین تلگرام) با وکلای موسسه حقوقی دادآرمان در ارتباط باشید و به صورت غیر حضوری سوالات و مشکلات حقوقی خود را مطرح کنید و با دریافت پاسخ پرسش های خود از مزایای موسسه حقوقی آنلاین استفاده کنید.

تعیین صلاحیت دادگاه تجدیدنظر

طبق ماده ۳۳ قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب، همچنین ماده ۲۷ قانون آیین دادرسی مدنی، در صورتی که دادگاه رسیدگی ‌کننده خود را صالح به رسیدگی نداند با صدور قرار عدم صلاحیت پرونده را به دادگاه ذیصلاح ارسال‌ می ‌نماید، چنانچه دادگاه مرجوع ‌الیه ادعای عدم صلاحیت را نپذیرد پرونده جهت حل اختلاف توسط دادگاه مرجوع ‌الیه به دادگاه تجدیدنظر استان‌ارسال می‌ شود.

‌تبصره – در صورتی که اختلاف صلاحیت بین دادگاه ‌های دو حوزه قضایی از دو استان باشد مرجع حل اختلاف دیوان عالی کشور خواهد بود.

‌طبق ماده ۲۹ قانون آیین دادرسی مدنی، رسیدگی به ‌قرارهای عدم صلاحیت در دادگاه تجدیدنظر استان و دیوان‌ عالی کشور، خارج از نوبت خواهد بود و طبق ماده ۳۰ این قانون، هرگاه بین دیوان عالی کشور و دادگاه تجدیدنظر استان و یا دادگاه تجدیدنظر استان با دادگاه بدوی درمورد صلاحیت اختلاف شود حسب ‌مورد، نظر مرجع عالی لازم‌ الاتباع است.

متقاضیان می توانند جهت دریافت مشاوره حقوقی در خصوص کلیه دعاوی (خانواده، ملکی، ارث و…) از بهترین وکیل پایه یک دادگستری برای آگاهی از به روزترین رویه های حقوقی و قضایی در محاکم با شماره وکیل حقوقی موسسه حقوقی دادآرمان در ارتباط باشند، همچنین می توانید از طریق پیج اینستاگرام بهترین وکیل ایران نیز سوالات حقوقی خود را به صورت آنلاین مطرح کنید و پاسخ خود را دریافت کنید…

رسیدگی در دادگاه تجدیدنظر

پس از آنکه تجدیدنظرخواه دادخواست تجدیدنظر را در مهلت مقرر قانونی به دادگاه تجدیدنظر تقدیم کند، به دادخواست تجدیدنظر طبق قانون آیین دادرسی مدنی به شرح زیر رسیدگی خواهد شد:

طبق ماده ۳۴۹ قانون آیین دادرسی مدنی، مرجع تجدیدنظر فقط به آنچه که مورد تجدیدنظرخواهی است و در مرحله نخستین مورد حکم قرار گرفته رسیدگی می‌ نماید.

براساس ماده ۳۵۱، چنانچه دادگاه تجدیدنظر در رای بدوی غیراز اشتباهاتی از قبیل اعداد، ارقام، سهو قلم، مشخصات طرفین و یا از قلم افتادگی در آن قسمت از خواسته که به اثبات رسیده اشکال دیگری ملاحظه نکند ضمن اصلاح رای آن را تایید خواهد کرد. همچنین در ماده ۳۵۲، مقرر می دارد، هرگاه دادگاه تجدیدنظر، دادگاه بدوی را فاقد صلاحیت محلی یا ذاتی تشخیص دهد رای را نقض و پرونده را به مرجع صالح ارسال می ‌دارد.

طبق ماده ۳۵۳، دادگاه تجدیدنظر در صورتی که قرار مورد شکایت را مطابق با موازین قانونی تشخیص دهد، آن را تایید می ‌کند، در غیر این صورت پس از نقض، پرونده را برای رسیدگی ماهوی به دادگاه صادرکننده قرار عودت می ‌دهد.

در صورتی که دادگاه تجدیدنظر قرار دادگاه بدوی را در مورد رد یا عدم استماع دعوا به جهت یاد شده در قرار، موجه نداند ولی به جهات قانونی دیگر دعوا را مردود یا غیر قابل استماع تشخیص دهد، طبق ماده ۳۵۵، در نهایت قرار صادره را تایید خواهد کرد.

در نهایت پس از رسیدگی پرونده در دادگاه تجدیدنظر طبق ماده ۳۵۸ قانون آیین دادرسی مدنی، چنانچه دادگاه تجدیدنظر ادعای تجدیدنظرخواه را موجه تشخیص دهد، رای دادگاه بدوی را نقض و رای مقتضی صادر می‌ نماید، در غیر این صورت با رد درخواست و تایید رای، پرونده را به دادگاه بدوی اعاده خواهد کرد.

جهت دریافت مشاوره غیرحضوری با وکیل آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان با بهره مندی از مزایای استفاده از سایت موسسه حقوقی و اطلاع از به روزترین اخبار و رویه های حقوقی در محاکم با دستیابی به شماره تلفن وکیل خانم در تهران مشاوره دریافت کنید و از سایر خدمات موسسه حقوقی آنلاین بدون هزینه و صرف وقت پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

جهات تجدیدنظرخواهی حقوقی

مهدی رضوی وکیل پایه یک دادگستری، در مورد تجدیدنظرخواهی تاکید می کند: تجدیدنظرخواه با وجود یکی از جهات تجدیدنظرخواهی می تواند به رای بدوی اعتراض کند.

طبق ماده ۳۴۸ قانون آیین دادرسی مدنی، جهات تجدیدنظرخواهی حقوقی به قرار زیر است:

  • الف – ادعای عدم اعتبار مستندات دادگاه
  • ب – ادعای فقدان شرایط قانونی شهادت شهود
  • ج – ادعای عدم توجه قاضی به دلایل ابرازی
  • د – ادعای عدم صلاحیت قاضی یا دادگاه صادر کننده رأی
  • ه- ادعای مخالف بودن رأی با موازین شرعی و یا مقررات قانونی

تبصره – اگر درخواست تجدیدنظر به استناد یکی از جهات مذکور در این ماده به عمل آمده باشد در صورت وجود جهات دیگر، مرجع تجدیدنظر به آن جهت هم رسیدگی می ‌نماید.

طبق ماده ۳۳۰ قانون آیین دادرسی مدنی، آراء دادگاه‌ های عمومی و انقلاب در امور حقوقی قطعی است، مگر در مواردی که طبق قانون قابل درخواست تجدیدنظر باشد. آرای قابل تجدیدنظرخواهی در امور مدنی در ماده ۳۳۱ قانون آیین دادرسی مدنی مشخص شده است.

جهت دریافت مشاوره غیرحضوری با وکیل آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان با بهره مندی از مزایای استفاده از سایت موسسه حقوقی و اطلاع از به روزترین اخبار و رویه های حقوقی در محاکم با دستیابی به شماره تلفن وکیل خانم در تهران مشاوره دریافت کنید و از سایر خدمات موسسه حقوقی آنلاین بدون هزینه و صرف وقت پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

جهات تجدیدنظرخواهی کیفری

طبق ماده ۴۳۴ قانون آیین دادرسی کیفری، جهات تجدیدنظرخواهی کیفری به شرح زیر است:

  • الف- ادعای عدم اعتبار ادله یا مدارک استنادی دادگاه
  • ب- ادعای مخالف بودن رای با قانون
  • پ- ادعای عدم صلاحیت دادگاه صادر کننده رای یا وجود یکی از جهات رد دادرس
  • ت- ادعای عدم توجه دادگاه به ادله ابرازی

تبصره- اگر تجدیدنظرخواهی به استناد یکی از جهات مذکور در این ماده به عمل آید، در صورت وجود جهت دیگر، به آن هم رسیدگی می ‌شود.

همچنین آرای قابل تجدیدنظرخواهی در امور کیفری در ماده ۲۳۲ قانون آیین دادرسی کیفری، بیان شده است.

مهدی رضوی در خصوص دعاوی کیفری تاکید می کند: به دلیل اینکه در دعاوی کیفری مجرم به مجازات های مقرر در قانون محکوم می شود و برخی از انواع جرائم کیفری مجازات های سنگینی مانند اعدام، حبس ابد، تبعید و… دارد، از این رو برای پیگیری پرونده کیفری در هر مرحله از دادرسی اعم از بدوی، تجدیدنظرخواهی، فرجام خواهی، اعاده دادرسی حضور یک وکیل کیفری با تجربه (وکیل مواد مخدر، وکیل کلاهبرداری، وکیل سرقت، بهترین وکیل رابطه نامشروع و…) بسیار ضروری است.  

مهلت تجدیدنظرخواهی چقدر است؟

بهترین وکیل آنلاین تجدیدنظرخواهی، در خصوص مهلت تجدیدنظرخواهی می گوید، یکی از مهمترین نکاتی که در خصوص اعتراض به رای بدوی و سایر مراحل دادرسی (فرجام خواهی، اعاده دادرسی) باید بدانید مهلت تجدیدنظرخواهی و اعتراض به رای صادره است، چرا که تقدیم دادخواست تجدیدنظرخواهی خارج از مهلت مقرر قانونی اگر دلیل موجهی نداشته باشد، موجب رد تجدیدنظرخواهی می شود.

طبق ماده ۳۳۶ قانون آیین دادرسی مدنی، مهلت تجدیدنظرخواهی از رای، برای اشخاص مقیم ایران بیست روز و برای اشخاص مقیم خارج از کشور دو ماه از تاریخ ابلاغ یا انقضای مدت واخواهی است. همچنین طبق ماده ۳۳۷ این قانون، هرگاه یکی از کسانی که حق تجدیدنظرخواهی دارند قبل از انقضای مهلت تجدیدنظر ورشکسته یا محجور یا فوت شود، مهلت جدید از تاریخ ابلاغ حکم یا قرار در مورد ورشکسته به مدیر تصفیه و در مورد محجور به قیم و در صورت فوت به وارث یا قائم‌ مقام یا نماینده قانونی وارث شروع می‌ شود.

اگر سمت یکی از اشخاص که به عنوان نمایندگی از قبیل ولایت یا قیمومت و یا وصایت در دعوا دخالت داشته ‌اند قبل از انقضای مدت تجدیدنظرخواهی زایل گردد، طبق ماده ۳۳۸ این قانون مهلت مقرر از تاریخ ابلاغ حکم یا قرار به کسی که به این سمت تعیین می ‌شود، شروع خواهد شد و اگر زوال این سمت به واسطه رفع حجر باشد، مهلت تجدیدنظرخواهی از تاریخ ابلاغ حکم یا قرار به کسی که از وی رفع حجر شده است، شروع می‌ گردد.

تجدیدنظرخواهی پس از اتمام مهلت

در صورتی که تجدیدنظرخواه بخواهد پس از پایان مهلت تجدیدنظرخواهی از رای به رای بدوی اعتراض کند باید دلیل موجهی داشته باشد. دادگاه مکلف است ابتدا به عذر عنوان شده که موجب عدم تقدیم دادخواست در مهلت تعیین شده است رسیدگی و در صورت عذر موجه نسبت به پذیرش دادخواست تجدیدنظر تصمیم‌ گیری نماید.

جهات عذر موجه به شرح زیر می ‌باشد:

  1. بیماری که مانع حرکت باشد.
  2. فوت یکی از والدین یا همسر یا فرزندان
  3. حوادث قهریه که بر اثر آن تقدیم دادخواست تجدیدنظر در مهلت تعیین شده ممکن نباشد.
  4. بازداشت یا حبس بودن به طوری که نتوان در مهلت تعیین شده دادخواست تجدیدنظر را تقدیم کرد.

بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۳ قانون تجدیدنظر آرای دادگاه‌ ها، هرگاه ثابت شود که به علت قوه قهریه امکان استفاده از حق تجدیدنظرخواهی در مهلت ‌های تعیین شده نبوده است، ابتدای مهلت از تاریخ رفع ‌قوه قهریه خواهد بود.

اعتراض به رای دادگاه تجدیدنظر

طبق ماده ۳۷۸ قانون آیین دادرسی مدنی، طرفین دعوا، قائم مقام، نمایندگان قانونی و وکلای آنان و دادستان کل کشور می توانند به رای صادره از دادگاه تجدیدنظر در صورت وجود یکی از جهات فرجام خواهی در مهلت مقرر قانونی به دیوان عالی کشور که بالاترین مقام قضایی در کشور است، اعتراض کنند. طبق ماده ۳۶۶، رسیدگی فرجامی عبارت است از تشخیص انطباق یا عدم انطباق رای مورد درخواست فرجامی با موازین شرعی و مقررات قانونی.

مهدی رضوی بهترین وکیل ایران و تهران در خصوص مهلت اعتراض به رای تجدیدنظر می گوید، مهلت اعتراض به رای دادگاه تجدیدنظر و تقدیم دادخواست فرجام خواهی به دیوان عالی کشور برای افراد مقیم ایران ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ رای تجدیدنظر و ۲ ماه از تاریخ ابلاغ برای افراد مقیم خارج از کشور است.

همچنین با توجه به اینکه شاکی یا خواهان، درخواست اعاده دادرسی، اعتراض ثالث یا فرجام خواهی داشته باشد و با توجه به حقوقی یا کیفری بودن و مالی یا غیرمالی بودن دعوی، هزینه اعتراض به رای دادگاه تجدیدنظر متفاوت خواهد بود.

کلام آخر

با توجه به آنچه در خصوص تقدیم دادخواست و رسیدگی پرونده در مراجع قضایی گفته شد، اکنون می دانیم پیگیری پرونده درهر مرحله از دادرسی و اعتراض به آرای صادره نیازمند دانش حقوقی و آگاهی از قوانین و رویه مراجع قضایی در رسیدگی به دعاوی کیفری و حقوقی است، از این رو برای موفقیت در پرونده در هر مرحله از دادرسی نیاز به حضور یک وکیل با تجربه و کاردان ضروری می باشد.

دکتر مهدی رضوی وکیل موسسه حقوقی دادآرمان یک وکیل پایه یک دادگستری است که در کلیه دعاوی حقوقی و کیفری از جمله دعاوی خانواده، ملکی، ثبت احوال، ارث، کلاهبرداری، مطالبات، رابطه نامشروع، جعل، افشای اسناد محرمانه و سری دولتی ، مواد مخدر و… و همچنین تمام مراحل دادرسی اعم از بدوی، واخواهی، تجدیدنظر خواهی، فرجام خواهی و اعاده دادرسی فعالیت و قبول وکالت می نماید. با وکالت دادن به یکی از وکلای موسسه حقوقی دادآرمان از جمله مهدی رضوی بهترین وکیل پایه یک دادگستری (وکیل خانواده ،وکیل طلاق تضمینی، وکیل طلاق توافقی، وکیل مهریه، وکیل ملکی، وکیل مواد مخدر، وکیل کلاهبرداری، وکیل رابطه نامشروع، وکیل ارث و…) می توانید بدون اطاله دادرسی و سردرگمی در مراجع قضایی برای ثبت دادخواست و پیگیری پرونده در مراجع قضایی از حقوق خود دفاع کرده و با حضور وکیل پایه یک دادگستری تهران در پرونده خود بهترین نتیجه را دریافت کنید.

متقاضیان می توانند برای دریافت مشاوره حقوقی حضوری در مورد نحوه تنظیم و تقدیم دادخواست فرجام خواهی به دیوان عالی کشور با شماره تماس بهترین وکیل تهران با وکلای موسسه حقوقی دادآرمان در ارتباط باشند…. 

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان  

·        خدمات موسسه حقوقی دادآرمان 

·        وکیل آنلاین 

·        مشاوره حقوقی حضوری 

·        وکیل طلاق 

·        وکیل مهریه 

·        وکیل طلاق توافقی 

·        وکیل ارث 

·        وکیل ملکی 

·        وکیل ملکی آنلاین 

·        امور مهاجرت 

·        انواع جرائم کیفری 

·        وکیل مواد مخدر 

·        وکیل رابطه نامشروع  

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی 

02122904873    -      02122904874 

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 – 

طبق ماده ۳۳۴ قانون آیین دادرسی مدنی، مرجع تجدیدنظر آرای دادگاه های عمومی و انقلاب هر حوزه ای، دادگاه تجدیدنظر مرکز همان استان می ‌باشد.

  مشاوره حقوقی